23 september 2016

Continental Engineering Services viert het 10 jarig jubileum van hun CES Afdeling met een wereldwijde “Beat the Box” teambuilding activiteit in 9 landen, 11 steden en met 1188 werknemers.

Op het 10 jarig jubileum van de CES Afdeling van Continental Engineering Services, onderdeel van de Duitse autogigant Continental, werd een wereldwijde "Beat the Box" teambuilding activiteit gehouden in 9 landen, 11 steden met 1188 deelnemers. Bij Beat the Box krijgt elk team een afgesloten aluminium doos met daarin een aantal dichte kistjes. Teams moeten de doos openen en daarna om de beurt meerdere puzzels en mysteries oplossen. Het uiteindelijke doel is echter dat de groep gezamenlijk een mysterie oplost en de tikkende klok laat stoppen!

Voor Continental was de activiteit als een scene uit een James Bond film. Managing Director van Continental Engineering Services GmbH, Bernd Neitzel, gaf het startsein voor de activiteit met een inspirerende opvoering, waarin hij alle deelnemers inspireerde om deel te nemen aan de activiteit. Hij legde hun missie uit. De homepage van de CES Afdeling was gehackt door de aartsvijand van James Bond's. Het doel voor de deelnemers was om de homepage van de CES Afdeling terug te krijgen van James Bond's aartsvijand Ernst Stavro Blofeld. Blofeld dreigde om het hele bedrijf binnen 90 minuten te vernietigen! Om deze ramp te voorkomen moest de groep de code kraken en de homepage terugwinnen.

1188 deelnemers op 11 locaties in de hele wereld - Mexico, Shanghai, Bangalore, Vesprem, Timosoara, Frankfurt, Neurenberg, Regensburg, Ingolstadt, Toulouse,  en Auburn Hills -  gingen aan de slag om de code te kraken. Elk team begon met het oplossen van de puzzels om hun kistjes te openen. Het duurde niet lang voor ze merkten dat ze tijdens hun race tegen de klok moesten samenwerken met andere teams om het mysterie op te lossen. Door intelligent creatief nadenken, teamwork en samenwerking werd de code gekraakt en de homepage terugverkregen!           

Deelnemers van Continental zeiden dat ze enorm veel lol hadden gehad en dat ze geleerd hadden om samen te werken met mensen in andere steden waarmee ze nooit eerder hadden samengewerkt. In omgevingen waar afdelingen gedecentraliseerd zijn over vele werkplekken is het normaal dat teams in hokjes werken en best practises vaak niet delen. Het management vond dat Beat the Box een fantastische gelegenheid bood om als leerzaam hulpmiddel de aandacht op dit belangrijke punt te leggen. Het bood een geweldige kans voor internationaal opererende afdelingen om samen voor een gezamenlijk doel te 'spelen'. Aan deze gedeelde ervaring zal nog lang in de toekomst teruggedacht worden.           

Beat the Box is het geesteskind van Markus Ruese en Rene Wittek, de oprichters van Spielgstelter, de Catalyst Global partners in Duitsland. Beat the Box wordt wereldwijd gedistribueerd, exclusief door het Catalyst Global Network.

Om een wereldwijd evenement te organiseren of een distributeur in uw regio te vinden, neem contact op met: info@catalystglobal.com.