7 mei 2015

Dubai Tourism hield een Studie Missie groep voor hun leveranciers van de Aziatische markt - China, Zuid Azië & India. Ze nodigden kopers van MICE (Meetings, Incentives, Congressen & Evenementen) en bedrijven uit voor een kennismakingsreis in Dubai.

De Dubai Tourism Go Team Studie Missie was een educatieve rally waarin teams de geschiedenis van Dubai leerden kennen. Afgevaardigden gingen op een reis door historisch oud Dubai en haar waterwerken terwijl ze door een serie taken te ontrafelen achterhaalden hoe Dubai was ontdekt. Ze leerden over Arabische traditionele gewoonten en zo hoe de lokale bevolking van de Emiraten eeuwen geleefd hadden voordat ze olie in de grond vonden!                       

Hoe het werkte

Elk team werd voorzien van een Samsung Galaxy tablet waarop de Go Team app was geïnstalleerd met een onbeperkte internetverbinding. Door gebruik te maken van de Go Team app's GPS navigatie en een serie van aanwijzingen en navigatienotities werden klanten langs 14 checkpoints geleid. Te beginnen bij het  Sheikh Mohammed Centre for Cultural Understanding waar ze instructies ontvingen. Hun eerste taak was het oudste gedeelte van Dubai te ontdekken in het iconische Bastakiya gebied dat in de jaren 1890 gebouwd werd. Alle teams kregen een les om helemaal zelf een traditioneel Arabisch tapijt te maken voor ze het Dubai Museum ingingen - het Al Fahidi fort, wat het oudste gebouw in Dubai is en dat gebouwd is in 1787.

Na hun geschiedenisles hadden ze een uitdaging in lokale kleding in de Bur Dubai Bazaar en fotouitdagingen van lokale nabijgelegen moskeeën. Toen moesten ze op een traditionele abra de kreek oversteken naar de andere kant van de stad; aan die kant van het water vloeit het geld als water, ze moesten zich in de goud- en kruidenbazaars van Dubai al afdingend een weg banen naar de beste prijzen, waardoor ze met genoeg cadeaus en souvenirs voor een heel leven thuiskwamen! Teams deden mee aan specifieke activiteiten zoals fotouitdagingen, winkelopdrachten en trivia vragen.