28 januari 2013

Norgine Pharmaceuticals wilde een teambuilding evenement als onderdeel van het vieren van hun 100 jarig bestaan waarbij 350 afgevaardigden uit 18 landen betrokken zouden zijn. Ze waren op zoek naar een ervaring die een gedeelde visie zou accentueren en het besef zou benadrukken dat iedereen, ongeacht waar men zich bevindt, een belangrijk onderdeel is van hun merk en het verleden en het toekomstige succes van het bedrijf.

Catalyst Global partner, Catalyst Dream Team Zuid Afrika, creëerde een kunstmeesterwerk van epische proporties gebaseerd op één van 's werelds populairste teambuilding producten, bedacht door Catalyst Global, The Big Picture.

The Big Picture werd gekozen als de ideale oplossing aangezien Norgine Pharmaceuticals op zoek was naar een activiteit die naast feestelijk, ook aan het begin van de conferentie het ijs zou breken evenals de groep zou integreren en verenigen. Ze wilden een activiteit waar iedereen aan mee kon werken, wat inclusief was en iets tastbaars dat na het evenement meegenomen kon worden. The BIG PICTURE voldeed aan al deze criteria.

Voor het evenement werkte Dream Team Catalyst samen met Norgine Pharmaceuticals on hun behoeften in kaart te brengen. Ze deden onderzoek naar het bedrijf, interviewden het directieteam en zochten naar input van het personeel op alle niveaus en functies van het bedrijf. Toen creëerden Catalyst Global's ontwerpers een digitaal beeld dat de essentie van hun organisatie vastlegde, waarin hun 100-jarige successen en de waarden, producten, pictogrammen, mijlpalen en ambities van het bedrijf werden weergegeven. Het team werd toen uitgedaagd om dit tot een kunstwerk te maken, mega groot, door verf en andere kunstmaterialen te gebruiken. 

Op de eerste dag van de conferentie werden de afgevaardigden in 64 teams verdeeld. Al deze teams moesten samenwerken om van 128 aparte doeken één mega kunstwerk te maken. Elk team moest met alle andere teams communiceren en het werk coördineren om vast te stellen wat er precies getekend moest worden en dit dan op hun doek schilderen zodat het perfect aaneensloot in het mega kunstwerk. De meeste afgevaardigden spraken niet dezelfde taal en ze moesten innovatieve manieren vinden om te zorgen dat de boodschap die ze wilden communiceren duidelijk en effectief overkwam. Toen alle doeken geschilderd waren, maakte ons team van alle individuele doeken één grote constructie met beeldschermen erin verwerkt, wat de basis werd voor de driedaagse conferentie. Na het ontbijt de volgende ochtend werd het schilderij onthuld aan de onder de indruk zijnde afgevaardigden temidden van een pyrotechnics show met Afrikaanse dansers en zangers. 

Het evenement was een geweldig succes. Bij de onthulling van The Big Picture was er sprake van een grote opwinding en totale verbazing over hoe fantastisch het was. Er waren vreugdetranen, knuffels en 'high-fives' toen de groep de ongelofelijke vruchten van hun inspanningen zag en inzicht verkreeg in de mogelijkheden die voor ze in de toekomst lagen als ze de lessen van deze oefening mee terug naar hun werkplek namen.  

Het evenement heeft diverse internationale prijzen gewonnen en er wordt nog steeds binnen het bedrijf gesproken als het beste teambuilding evenement dat ze ooit gehad hadden.