5 december 2013

Door hun global management naar het 'Wilde Westen' te transporteren gaf Serco door een leuke, innemende, en memorabele uitdaging belangrijke boodschappen en leerdoelen door.

Achtergrond

Serco is een service- en outsourcebedrijf dat diensten verbetert door het effectiever managen van mensen, processen, technologie en middelen. Met meer dan 70.000 werknemers levert Serco missie-kritische diensten aan overheden en private klanten in meer dan 30 landen.              

Als een bedrijf dat toegewijd is aan duurzame ontwikkeling heeft Serco de principes die staan voor verantwoord en duurzaam zaken doen aan de basis van hun 'Responsibility 2 Opportunity' conferentie gelegd.

De Director Assurance van Serco heeft Catalyst benaderd omdat hij op zoek was naar een zakelijk spel dat een gezamenlijke ervaring voor hun wereldwijde management bood. Zijn doel was om hun belangrijkste doelstellingen te onderzoeken, terwijl ze gelijkertijd op een leuke manier en waar iedereen bij betrokken was konden samenwerken binnen verschillende disciplines en operationele divisies.

Catalyst kiezen en Hoe Het Westen Overwonnen Werd

Omdat hij tijdens een evenement in de Barbicon enkele leden van ons management team had leren kennen, zei de Director Assurance, “Ik had vertrouwen in ze doordat ik gewoon met ze gepraat had en wist dat ze begrepen waar ik naar op zoek was en dat ook zouden leveren." 

Voor Serco's conferentie kozen we samen voor How the West Was Won, aangezien het voldeed aan vele van hun doelen. We hebben ook samengewerkt om met de conferentie maatwerk te leveren door:  

  • Vier verschillende aandachtsgebieden aan te pakken.
  • Gestructureerde feedback rond een specifiek framework te verschaffen.

Op de dag zelf

How The West Was Won werd gehouden tijdens de middagsessies van de eerste dag van Serco's tweedaagse conferentie.

“How The West Was Won bood een gezamenlijke leuke omgeving voor onze afgevaardigden om het tijdens de ochtendsessies geleerde in de praktijk toe te passen en dit leidde tot een avonddiner met Wild West thema. Tijdens de ochtend op dag twee vond er een intensieve terugblik plaats op wat er tijdens het spel was gebeurd en parallellen werden getrokken naar huidige zakelijke activiteiten, zodat acties geïdentificeerd konden worden die het zaken doen vooruit zouden brengen.",  zo omschreef Serco de activiteit.   

Rendement op investering

Na afloop van het evenement zei Serco dat How The West Was Won had geholpen om:

  • Alle afgevaardigden een aantal duidelijke boodschappen te geven en een springplank te leveren om een nieuw zakelijk framework te lanceren.       
  • Afgevaardigden een goede invalshoek te geven voor het onthouden van belangrijke berichten. 
  • Het mogelijk te maken voor afgevaardigden om aan het einde van de conferentie betrokkenheid te tonen wat uitmondt in de uitrol van een nieuw en breder management framework.   
Nadat jullie een duidelijke opdracht hadden gekregen, gingen jullie weg en leverden een leuke ervaring waar nog lange tijd over gesproken zal worden. How The West Was Won leverde belangrijke boodschappen op een professionele maar waanzinnig leuke en innemende manier. De facilitator die jullie leverden was uitstekend in het naar boven halen van al de juiste berichten en het trekken van zakelijke parallellen. Ik was ook zeer tevreden over de flexibiliteit die jullie toonden in het aanpassen van het spel aan mijn specifieke behoeften.  -  Serco over Catalyst Teambuilding.