23 mei 2016

De recente HR-top in het conferentie- en expositiecentrum van Hong Kong was een bruisend evenement met elke dag meer dan 2500 afgevaardigden. Disruptive Innovation was een krachtig thema. De belangrijke lancering van de langverwachte training in leiderschap en teambuilding op basis van tablets, Peak Performance van Catalyst Global, trok veel aandacht.

Peak Performance

Peak Performance is een competitief spel waarin teams middelen beheren en de omstandigheden in de gaten houden, terwijl ze hun team naar de top van Mount Everest leiden en tijdens een expeditie van 18 dagen weer veilig laten terugkeren naar het basiskamp. Denk aan films zoals Everest of Sherpa. Elk team bestudeert hun keuzes en neemt beslissingen via een teamtablet. Klimomstandigheden, zoals hoogte en weer, worden geprojecteerd op een gecentraliseerd scherm, samen met de algemene posities van alle teams in het spel om de competitie tijdens het spel hoog te houden. Al deze serieuze beslissingen worden onderbroken door luchtige fysieke activiteiten zoals het vullen van een slaapzak, geblinddoekt in een klimharnas duiken en een tent opzetten!

Het belang van ervaringsgericht leren als een middel om individuele en organisatieveranderingen tot stand te brengen, mag niet worden onderschat. In een normale werkomgeving zijn werknemers vaak beperkt door faalangst. Onderzoek toont aan dat met ervaringsgericht leren buiten de werkplek, door het gebruik van boeiende thema's en tactiele componenten met leuke en relevante links naar hun zakelijke omgeving deelnemers sneller leren.

Na de ervaring gebruiken de deelnemers reflecterende observatie om vast te stellen wat er tijdens de oefening is gebeurd, welke beslissingen zij hebben genomen en de gevolgen van deze beslissingen. Wanneer parallellen worden getoond met echte zakelijke omstandigheden kunnen deelnemers blijvende, effectieve gedragsveranderingen doormaken, door de implicaties van hun keuzes volledig te begrijpen en verantwoordelijkheid voor hen te accepteren.

FreshBiz Game

Onder een overweldigende belangstelling was disruptive Innovation ook de focus op het FreshBiz seminar in de HR Learning Theatre! David Simpson van Team Building Asia, begeleidde deelnemers via FreshBiz, een leuke game-based workshop die ontworpen is om teamwork en creativiteit in minder dan 90 minuten te stimuleren. Tot nu toe heeft FreshBiz invloed gehad op de levens van meer dan 35.000 mensen in 20 landen. En dat was niet anders op de HR Summit. Deelnemers getuigden van inzichten in de kracht van samenwerking, creativiteit en proactief onafhankelijk denken dat zij uit het spel hebben gehaald. FreshBiz is een product ontwikkeld door Ronen Gafni en Simcha Gluck en is wereldwijd beschikbaar via het Catalyst Global-netwerk.

Go Team

In een andere kijk op Disruptive Innovation heeft Team Building Asia een op maat gemaakte 'Treasure Hunt' ontworpen om een ​​diepere betrokkenheid bij de bezoekers aan de HR Summit aan te moedigen. Met een iPad waarop de populaire Go Team-app was geïnstalleerd werden deelnemers rondgeleid. Bij aankomst op een stand werden ze uitgedaagd om samen te werken en 3-4 op maat gemaakte vragen te beantwoorden, specifiek voor de dienstverlening van dat bedrijf. Iedereen was het erover eens dat het een leuke en unieke manier was om de HR Summit in Hong Kong te verkennen.