14 november 2014

Het is ongebruikelijk om onafhankelijke teambuilding bedrijven te vinden die openlijk met elkaar praten, maar hier bij Catalyst Global blinken we uit in dingen anders doen. De recente ontmoeting met de Catalyst Global Asia Zone in Bangkok was hiervan het bewijs; een vertrouwensomgeving creëren voor in Azië gevestigde teambuilding bedrijven om de best practice te delen.

Zesentwintig van de meest invloedrijke teambuilding denkers uit Azië kwamen samen om van elkaar te leren, kansen te verkennen en hun collectieve sterke punten te realiseren. De bijeenkomst werd gehouden in Bangkok. De Catalyst Global Asia Zone 2014, werd bijgewoond door mensen uit 12 landen, waaronder BeChallenged Team Building Australia & New Zealand; Acewood China; D'frensIndia; Asia Ability Creative Team Building Singapore & Malaysia; Team Building Asia Hong Kong; Singapore and Work Happiness Japan en van buiten de Azië zone waren Biz-group, passionate about performance UAE en Bluehat Group UK ook aanwezig. 

De Markt Benaderen Met Een Collectieve Visie

De ochtendzitting begon met het bespreken en delen van de visie van Catalyst Global. Na het leggen van dit fundament ging men verder met een analyse van kenmerken en veranderingen in de teambuilding markt vanuit het perspectief van regionale verschillen en overeenkomsten. Elke regio presenteerde inzichten in hun regionaal op maat gemaakte verkoop- en marketingtechnieken, waarmee bedrijven van elkaar konden leren. De sessie mondde uit in het bedenken van ideeën om gezamenlijk te voldoen aan de behoeften van de Aziatische teambuilding markt als van de van Catalyst Global teambuilding groep.

Een weelderige Thaise lunch werd gevolgd door sessies over interne systemen van Catalyst Global, waaronder cloud file share, rapportagesysteem en forum. Een korte sessie over digitale marketinginitiatieven met ondersteuning in een-op-een sessies tussen het Catalyst Global marketingteam en de hoofden van elke regio.

Terwijl de zon de hitte over Bangkok uitspreidde, namen Catalyst Global Asia Zone partners deel aan demonstraties van twee nieuwe MVO gerichte Catalyst Global teambuilding activiteiten Horses For Causes en Whisky Wisdom.

Dag Overpeinzingen

Ik ben dol op deze evenementen, het is een kans om van dag tot dag problemen op te lossen en je te concentreren op hoe de groep elkaar kan helpen. We hebben recent veel succes gehad met een MVO teambuilding-activiteit, Hole In One. Intieme bijeenkomsten zoals deze geven ons een platform om uit te leggen hoe klanten van deze spellen hebben geprofiteerd en andere Catalysts voor te bereiden om ze in hun respectieve regio's te verkopen.

Stuart Harris Directeur Teambuilding Asia Hong Kong

De timing van deze bijeenkomst was ongelooflijk, vorige week ontvingen we zelfs een brief van Cisco waarin d'frens werd gevraagd een reeks teambuilding evenementen op 5 locaties in Azië te coördineren, en verzekerd van ondersteuning van de Catalyst gemeenschap konden wij kosteneffectieve oplossingen aanbieden. De gasten in deze kamer zijn de beste, toch? Dat is zo belangrijk voor ons om te weten omdat we het vertrouwen moeten hebben dat de projecten die buiten India worden geleverd ook een constante kwaliteit hebben. Gelukkig staat Japan op de lijst van Cisco en het team van Happiness at Work is net toegetreden, ongetwijfeld zal ik tijdens de lunch met hen praten.

Srikanth Murthy Directeur d’frens India

Go Team!  Tablet Treasure Hunt

Met een enorme toename in de verkoop van tablet games schatzoeken en avontuurraces in Azië, was de Go Team applicatie van Catalyst Global een populair gespreksonderwerp. Catalyst Global Asia Zone teambuilding bedrijven wijdden zich de volgende ochtend aan een Go Team! sessie waarin ze leerden over de nieuwe functies en toepassingen om de technologie te gebruiken als een engagementtool naast de al enorm populaire speurtocht uitdagingen in de stad.