Bean Around The World teambuilding activity

Bean Around The World Competitief spel in de handel in koffie

Overview

  • 1 hour - 2 hours
  • Indoors
  • Competitive
  • Minimum: 12
  • Maximum: Unlimited

View photos

View videos

Een snel, dynamisch en zeer tot nadenken stemmende bedrijfssimulatie met een focus op relaties met klanten.
Bean Around the World Logo

Program outline

Weet je nog toen er maar twee soorten koffie waren ... zwart of wit? Nu, net als bij alles in het leven, zijn dingen gecompliceerder en moeten er veel meer keuzes worden gemaakt. Koffie is een 'onmisbare' levensstijlaccessoire en consumenten kunnen uit een steeds groter wordende reeks smaken en opties kiezen, van een zeer concurrerend aanbod aan koffiebars en merken.

Dit maakt het handelen in koffie een levendige business. Van Kenia tot het Caribisch gebied, en van Brazilië tot Borneo, succesvol zijn in de koffiehandel vergt uitstekende marktinformatie en een fantastische service, gecombineerd met het vermogen om snel te reageren op steeds veranderende consumententrends en   -smaak.

In de Bean Around the World uitdaging nemen teams de rol van koffiehandelaren op zich bij het leveren van de toeleveringsketen van producent tot verkooppunt en uiteindelijk aan de altijd wispelturige consument. Dit competitieve spel legt echt de essentie van nieuwe economie teams vast en richt zich op zaken zoals korte termijn succes versus lange termijn strategie, risicobeheer, win-win-onderhandelingen, het beheren van leveranciers- en klantbehoeften binnen een complexe toeleveringsketen, en de kracht van goede informatie.

Bean Around the World is een dynamisch en tot nadenken stemmend handelsspel dat elke conferentie zal stimuleren en energie zal geven en nieuwe ideeën en benaderingen voor het bedrijfsleven zal genereren. Deze activiteit is speciaal ontwikkeld om silodenken te doorbreken en de samenwerking tussen teams die aan een gezamenlijk doel werken te optimaliseren. Deelnemers ervaren een veranderende markt, werken aan de supply chain en begrip van de behoeften van de klant. Voeg een evaluatie- en analysesessie toe en u hebt de perfecte opkikker waarmee extra kracht en klantgerichtheid kan worden opgebouwd. Welke betere manier zou er kunnen zijn om een koffiepauze te introduceren dan met een energieke teambuildingsoefening?

Learning and development outcomes

Deze interventie in de vorm van teambuilding is zorgvuldig opgezet om de in hokjes denken mentaliteit te doorbreken en ervoor te zorgen dat teams samenwerken aan een gemeenschappelijk doel. Deelnemers ervaren veranderende marktkrachten, bouwen toeleveringsketens en ontwikkelen hun begrip van wat de klant wil. Bean Around the World onthult duidelijk het belang van informatieverzameling, adaptief gedrag en inzicht in markten en grondstoffenwaarden. Teams kopen en verkopen om hun beloning te maximaliseren, waarbij ze beide zijden van de klantvergelijking ervaren.
Dit competitieve spel kenmerkt de essentie van werken in de nieuwe economie!

View photos

View video

Overview

Key Business Benefits

  • Budget control
  • Customer Service
  • Cross Functional co-operation
  • Fun & Motivation
  • Negotiation Skills
  • Managing change
  • Networking
  • Practical leadership
  • Risk management
  • Team Dynamics
  • Uniting Teams

Send enquiry

Fields with * are required.